2 digitale platforme du burde annoncere på

  • af

Sponsoreret indhold

I nyere tid er der kommet et hav af mulighed for online annoncering. Det er i selv fantastisk, fordi det giver virksomheder mulighed for, at møde deres kunder på de platforme de benytter sig af. Inden du beslutter hvilken platform eller medie du skal bruge er det derfor en god ide, at undersøge hvor din målgruppe befinder sig. Blandt alle disse medier og platforme findes der eksempelvis Google, Youtube, Facebook/instagram, Pinterest, Linkedin og mange flere. Mange kan han svært ved at varetage deres digitale markedsføring på eksempelvis Facebook og derfor kan man altid med fordel benytte sig af at SoMe bureau, som kan løfte opgaven for dig. Vi giver dig her et overblik over hvilke medier og platforme du burde overveje.

Google er helt sikkert noget for dig

Google er stadig en af de foretrukne platforme, du som annoncør kan benytte dig af. Først og fremmest er der en masse forskellige annoncetyper som du kan prøve og teste af. Det kan være vidt forskelligt hvad der virker for virksomheder, derfor er det en god ide at prøve flere forskellige typer af. Du burde især kigge på shopping, display og søgekampagner. Her shopping en af vores favoritter til BTC virksomheder. Det er en fed måde at præsentere sin produkter på og giver hurtigt folk et visuelt indtryk af dine produkter uden at de skal klikke på annoncen. Det har vist sig at være en rigtig effektiv måde at sælge produkter på hos mange webshops.

Er din målgruppe på Facebook eller Instagram?

Facebook har vist sig, at være et fantastisk medie at annoncere på. Altså hvis din målgruppe befinder sig her. Det gør heldigvis for de fleste. Facebook er med markedsføringsbrillerne på et spændende sted at annoncere. Du har nemlig et hav af muligheder og derudover har Facebook været rigtig gode til, at indsamle data om brugerne. Det betyder for dig som annoncør, at Facebook kan hjælpe dig med at ramme meget præcist på de personer du gerne vil annoncere mod. Derudover kan du benytte dig af retargeting annoncer, hvor brugerne på Facebook eksempelvis får vist de produkter de tidligere har kigget på inde på din webshop. Det har vist sig at være en rigtig effektiv måde for webshop til at få folk til at konvertere fordi dine annoncer minder dem om besøget på din webshop. Her bliver rigtig mange altså fristet til at klikke sig ind og købe produktet alligevel. Det skyldes i nogle tilfælde, at du rammer folk under og efter deres betænkningstid, altså efter de måske har overvejet om de skulle købe produktet.