3 gode råd når du skal finde på et navn til din virksomhed
Skal du finde på et navn til din virksomhed, men er du ikke sikker på, hvad du skal kalde den, er der heldigvis mange gode muligheder for at finde inspiration til dit navn.
Det er ikke altid nemt at finde på det bedste firmanavn. Og der er da også mange eksempler på virksomheder, der har skiftet navn flere gange undervejs, fordi det har været nødvendigt i en ny strategi eller plan for virksomheden. Så du skal ikke frygte, hvis du ikke finder det perfekte navn i første hug.
Er domænet ledigt?
Når du er kommet på en ide til et navn til din virksomhed, kan det være en god ide at tjekke, om selve domænet er ledigt. Hvis det ikke er det, kan det være en god ide at overveje, om du skal finde på et andet navn, da det kan være vigtigt at få lavet det domæne køb.
Det nytter jo ikke noget, hvis Netto ikke kan findes på Netto.dk. Derfor er det også vigtigt, at du kan få fat i det rette domæne til din virksomhed.
Det skal være nemt at huske
Dernæst kan det være en rigtig god ide, hvis du finder på et navn, der er nemt at huske. Er det eks. alt for langt, er det jo ikke lige så nemt at huske på. Er det derimod kort og lige til, som eks. førnævnte Netto, er det jo meget nemmere at huske på i det daglige.
Så det kan være en rigtig god ide at tænke over, når du skal i gang med at finde ud af, hvad du skal kalde din forretning, når du skal i gang med at lave din virksomhed.
Passer det til det brand, du vil skabe?
Sidst, men ikke mindst, er det også godt at tænke over det brand, som du gerne vil skabe. Det kan være meget nemmere at skabe det ønskede brand, hvis du også har et navn, der gør det muligt.
Det er ikke sikkert, at Netto havde kunne markedsføre sig som et billigt supermarked, som jo er deres brand, hvis det havde heddet noget andet.
Så tænk over hvad dit navn skal symbolisere, og hvordan det kan passe sammen med det brand, du har i sinde at lave. Så kan det måske være nemmere for dig at finde det helt rette navn.