Der er mange, der mener, at reklamen er ved at dø ud. Det er derfor et gammeldags medie, der ikke længere giver nogen effekt. Og derfor kan de mange penge, der bruges på at trykke reklamerne lige så godt blive sparet væk. Er det sådan, du også tænker? Og går du derfor glip af den gode marketing-kanal, som der netop er at finde i de gode gammeldags reklameaviser og den inspiration, som de kan give? Så er du ikke den eneste – og det er ærgerligt.
For det er nemlig ikke sandt, at de ikke længere har nogen effekt.
Gå tilbage til de gammelkendte metoder og brug den nostalgiske fornemmelse
Der findes mange forskellige marketing-initiativer online. Og fælles for dem alle er, at vi har gennemskuet dem som forbrugere, og derfor lader vi os heller ikke nødvendighed påvirke af dem i lige så høj grad. Ofte kan de faktisk synes en smule irriterende, fordi de er så korrekte i deres budskaber, at det er næsten skræmmende. Derfor er der noget hyggeligt og noget trygt ved at kigge de gammelkendte reklameaviser igennem og herigennem også finde masser af inspiration. Det kan endda siges at være en smule nostalgisk at bladre sig gennem en reklame.
Reklameaviserne er ikke døde, og kan derfor være din vej til online succes
Derfor kan det være, at det netop er reklamerne, du skal til at satse på og sætte penge af til i dit marketingbudget. Og derfor er der især 3 vigtige tips, du bør have med i dine overvejelser, når du gerne vil designe en innovativ reklameavis.
1. Gør det muligt at finde din reklameavis online og gør noget godt for miljøet
For det første skal du tænke over den online mulighed, der gør sig gældende. Flere og flere nyder den fornemmelse, der her findes for at bladre og synes også den er bedre, idet den er mere klimavenlig. Derfor behøves du ikke nødvendigvis til at trykke flere tusinde reklameaviser i den normale papirform, idet det langt hen ad vejen er at foretrække, at du blot gør brug af den online udgave.
2. Før bevægelse ind i din reklameavis og lade dine produkter komme til sin ret
Derudover kan du med en innovativ reklameavis også føre noget bevægelse ind i din reklame. Det betyder, at du for eksempel ikke er låst af de stillestående billeder, men at du har mulighed for at vise dine produkter i brug blandt andet via små videoer. Det gør det lettere for dig at lade dine produkter komme virkelig til sin ret, og derfor er det også noget, der kan være med til at øge dit salg markant.
3. skab urgency med dine tilbud ved at gøre dem til bærende elementer
Sidst men ikke mindst bør du gøre brug af den ekstra tiltrækningskraft, som du kan få, hvis du inkorporere rabatkoder, rabatkuponer og andre former for tilbud i din reklameavis. På den måde bliver det mere urgent for dine brugere at gøre brug af dine tilbud og dermed handle dine produkter. For vi ved jo at alle elsker tilbud, gode priser og fordelagtige handler.