Skal din virksomhed i gang med online markedsføring, så bør du læse med her. Vi fortæller nemlig om to uundværlige metoder til online markedsføring. Måderne er selvfølgelig SEO og annoncering med Google Ads. Herunder forklarer vi mere om mulighederne.
SEO – Den langsigtede vej til mere trafik
Du får ingen visninger i Google uden SEO. Flere virksomheder som f.eks. Searchmore.dk kan hjælpe dig med løbende forbedringer af din SEO-strategi. Et bureau skal altid kunne hjælpe og svare på spørgsmål om:
- Page titles
- Metabeskrivelser
- Søgeordsanalyser
- Site speed
- 404 fejl på din hjemmeside
- Optimering af billeder og videoer
- Den gode linkstruktur
Husk også, at SEO ofte er en god investering på lang sigt. Her kan du på sigt spare rigtig mange penge, fordi du får trafikken organisk – uden at skulle smide annoncekroner i den. Dermed betyder det ikke, at en god SEO-strategi bør være dit eneste værktøj til online markedsføring.
Start med en god søgeordsanalyse, når du går i gang med SEO
Søgeordsanalysen er grundstenen i arbejdet med SEO. Det er her, du vælger, hvilke søgeord du skal satse på. Faktisk kan du også bruge søgeordsanalysen andre steder i din online markedsføring end SEO-delen. Den kan du bruge til at bygge din annoncer op omkring i Google Ads, så du rammer dine kunders favorit søgeord og søgefraser. Intet bureau vil fortælle dig, at søgeordsanalysen er overflødig!
Google Ads – Den kortsigtede vej til flere salg
Google Ads er de annoncer, du ser som det første på Google, når du søger efter et givent søgeord. Det er let at regne ud, at ligger du her med betalte annoncer, så er chancen for større trafik og flere salg på din hjemmeside også større.
Google Ads kan dog ikke kun bruge til flere salg. Herunder fortæller vi dig, hvad du ellers kan bruge det populære værktøj til:
- Downloads af din app.
- Tilmeldinger til dit nyhedsbrev.
- Flere kundeemner til din butik.
- Øgede salg i din webshop.
- Flere brugere på din sammenligningstjeneste.
Flere annonceringsmuligheder på Google Ads
Google Ads tilbyder dig ikke kun søgeannoncer på søgenetværket. Her kan du også vælge af annoncere på Google Displaynetværket med displayannoncer, som vises på Googles samarbejdspartnere. Du kan også showcase dine produkter i Google Shopping, hvor kunderne så kan klikke direkte på dine produkter fra Google.
Derudover har du mulighed for at annoncere på f.eks. Youtube med videokampagner, som vises ind i mellem videoerne. Og sidst men ikke mindst kan du køre en kampagne på tværs af de mest populære apps for din målgruppe.
Kend din målgruppe, inden du bruger Google Ads
Du får mest ud af Google Ads, når du kender din målgruppe på forhånd. Det kan være deres geografiske lokation, sprog, interesser eller noget helt andet. Har du en frisørsalon i Hammel, så befinder størstedelen af din målgruppe sig sikkert også i Hammel. Derfor behøver du ikke smide annoncekroner efter kunder i København eller Esbjerg. Chancen for de kunder konverterer er minimal sammenlignet med kunderne i Hammel.