Sender du mange fakturaer afsted fra din virksomhed? Så kan dette være en god artikel for dig at læse igennem. I denne artikel vil vi give en lille gennemgang af nogle ting du så absolut ikke må glemme, når du sender fakturaer afsted. Læs med her hvis du er virksomhedsejer.
Hvilket program bruger du?
Det er først og fremmest en god ide lige at tage et kig på hvilket program du egentlig benytter til at sende fakturaer afsted. Der kan være meget stor forskel på de forskellige programmer og dette kan have meget stor indflydelse på for eksempel udseendet af dine fakturaer. Det er naturligvis vigtigt at de fakturaer afspejler en professionel og detaljeorienteret tone, da dette afspejler positivt på din virksomhed.
Der kan samtidig også være meget stor forskel på prisen, alt efter hvilket regnskabsprogram man kigger på. Et velfungerende, gratis faktura-program er skam muligt at finde og hvis du ikke har så voldsomt mange penge at gøre godt med i din firmaøkonomi, så er det en god ide at kigge nærmere på dette. Det er generelt også blot en god ide at gøre som firmaejer, da man altid bør have fokus på hvordan man kan spare flere penge.
Er alle detaljerne i orden?
Det er naturligvis også vigtigt at have alle detaljerne på plads, når man sender sine fakturaer afsted. Alle de rette oplysninger skal være der, så modparten kan se hvem der sender, hvad fakturaen er på og så videre. Der er mange detaljer som der skal være på sådan en faktura og det er vigtigt at de alle er der.
Det er derfor også en god ide lige at dobbelttjekke alle de fakturer du sender afsted, før de forlader din virksomhed. Du kan eventuelt have en anden person til at dobbelttjekke dit arbejde. Det er ofte meget nemmere for en udefrakommende person at se, hvor der er fejl og mangler henne i fakturaen.
Husk dit logo
Det er desuden også vigtigt at se dit logo på virksomheden ned i bunden af fakturaen eller op i højre hjørne. Det er ikke nok blot at skrive dit firmanavn.
Hvorfor er dette vigtigt? Fordi vi mennesker er visuelle væsener og langt de fleste af os husker tingene bedre, når vi lige får et billede af noget. Samtidig er det jo bare gratis reklame for dig og på den måde bliver dit logo mere og mere velkendt.