Hverdagen bliver travlere og travlere, tiden flyver afsted med alle de digitale muligheder vi har nu til dags. Sociale medier kan tage ens tid hver dag, og i mange selvstændige som prøver at starte noget om, rammer ind i periode hvor de føler de har så mange ting de skal nå fordi de laver en liste så lang over ting de skal nå at de gør den uoverskuelig for dem selv. Jeg har selv været der under min opbyggelse af Skier.dk, hvor hvis man står som ene mand omkring projekter, så kan man hurtigt få lavet en liste over 30 ting, hvor nogle af de ting her dem føler man ikke selv man kan klare.
Jeg vil komme med nogen improvements jeg har lært af de virksomheder jeg har startet.
- Gør sådan at du ikke kan komme på bestemte apps i tidsperioder på din telefon. Det kan du gøre under indstillinger på din telefon. Fx kan du slå dem fra så du ikke kan bruge dem fra kl 08:00 – 16:00. Det gør altså at du efter nogle få dage vil føle du bliver meget mere fokuseret og får færdig gjort nogle af de mange ting på din liste.
- Microsoft To-Do, er en app, tidligere Wunderlist. Her kan du skrive opgaver ind og lave forskellige lister. Du kan lave lister for hver dag i ugen, og lave en liste som du kan gå i gang med når du har klaret de mest vigtige opgaver. Det er også godt til at man får skrevet sine ideer ned, så man ikke glemmer de gode ideer.
- Focus To-Do, er en app som fungerer på den måde at du sætter ur til så den kører i 25 minutter, hvor du kun skal fokusere på den opgave du er i gang med. Tro mig denne app har gjort underværker for mig. Og min udholdenhed inden for fokus er blevet til et niveau hvor jeg kan fokusere i op til 2 timer af gangen inden jeg holder pause. Det vigtigste er er du virkelig kun laver den opgave du er i gang med, og ikke lige tjekker telefonen, ikke lige tjekker BT eller noget andet.
- Sørg for der er ryddet op på din computer og dine ting ligger i de rigtige mapper så du har overblik og hvad det er du laver. Det gør at du meget hurtigt og nemt kan finde ting på din computer, har du gang i større projekter, så er der ikke noget værre end ikke at kunne finde frem til de filer man søger efter.
Har du en virksomhed hvor du har en lokal forretning, hvor du laver Facebook opslag. Så findes der gode apps hvor du kan lave billede redigering i, det gode gratis program vi kan anbefale er Canva. Du kan også få det i en betalt version som har lidt flere muligheder.
Skal du have hjælp til at drage endnu flere kunder ind i butikken ved hjælpe af en hjemmeside som konvertere dine kunder og som er klar til annoncering på Facebook eller Google, så kan du kontakte Dinwebdesigner.dk som hjælper lokale forretninger med at få flere kunder i butikken.